Atenció directa

Consisteix en l’entrega de tots els productes bàsics que formen la cistella de la compra (alimentació seca, alimentació fresca, productes d’higiene personal i de la llar).
Va destinat a persones i famílies veïnes en risc d’exclusió social derivades per Serveis Socials.
Actualment, responem a la demanda de Serveis Socials, en casos on es requereix de manera urgent pal•liar necessitats immediates dels productes esmentats.
Trets característics del projecte:

    > Atenció d’usuaris amb dia i hora i recepció sempre pel mateix equip i de manera individual. Aconseguint intimitat i evitant cues de la vergonya.
    > Els usuaris poden escollir els productes que necessiten, com una botiga (sistema de Tonets*).
    * Nom del Gegant del barri utilitzat per aquesta moneda virtual
    > Establiment d’unes normes de relació que els usuaris han d’acceptar per a participar del projecte. (Annex I)
    > Oferiment als usuaris per tal que siguin voluntaris en qualsevol del nostres projectes o activitats.
    > En un màxim de 24h s’entreguen els lots d’emergència que demanda Serveis Socials.
    > Coordinació amb la tècnic-especialista (Serveis Socials) de referència de cada usuari.
    > Revisió trimestral de tots els nostres usuaris i usuàries amb Serveis Socials de Sant Antoni.
    > Aquest projecte compta amb:
    • 6 equips de dues persones i tres coordinadores d’atenció directa.
    • 3 persones al magatzem que organitzen i mouen els estocs.

    > Cada dues setmanes els usuaris venen a recollir la seva comanda.

Memòria d’activitat (2016)

    • Hem entregat més de 25 tones de suport material.
    • Les donacions en menjar dels veïns i veïnes han
    estat més de 16 tones.
    • S’ha doblat la quantitat de fruita i verdura que
    s’entrega als usuaris.
    • Han incrementat les donacions rebudes d’altres
    entitats.
    • Tenim al voltant de 150 usuari/es.
    • Hem comprat menjar fresc per valor de 9.813€ al
    barri i al comerç de proximitat.