Consisteix en l’entrega de tots els productes bàsics que formen la cistella de la compra (alimentació seca, alimentació fresca, productes d’higiene personal i de la llar).
Va destinat a persones i famílies veïnes en risc d’exclusió social derivades per Serveis Socials.
Actualment, responem a la demanda de Serveis Socials, en casos on es requereix de manera urgent pal•liar necessitats immediates dels productes esmentats.
Trets característics del projecte:
- > Atenció d’usuaris amb dia i hora i recepció sempre pel mateix equip i de manera individual. Aconseguint intimitat i evitant cues de la vergonya.
> Els usuaris poden escollir els productes que necessiten, com una botiga (sistema de Tonets*).
* Nom del Gegant del barri utilitzat per aquesta moneda virtual
> Establiment d’unes normes de relació que els usuaris han d’acceptar per a participar del projecte. (Annex I)
> Oferiment als usuaris per tal que siguin voluntaris en qualsevol del nostres projectes o activitats.
> En un màxim de 24h s’entreguen els lots d’emergència que demanda Serveis Socials.
> Coordinació amb la tècnic-especialista (Serveis Socials) de referència de cada usuari.
> Revisió trimestral de tots els nostres usuaris i usuàries amb Serveis Socials de Sant Antoni.
> Aquest projecte compta amb:
• 6 equips de dues persones i tres coordinadores d’atenció directa.
• 3 persones al magatzem que organitzen i mouen els estocs.
> Cada dues setmanes els usuaris venen a recollir la seva comanda.
Memòria d’activitat (2016)
- • Hem entregat més de 25 tones de suport material.
• Les donacions en menjar dels veïns i veïnes han
estat més de 16 tones.
• S’ha doblat la quantitat de fruita i verdura que
s’entrega als usuaris.
• Han incrementat les donacions rebudes d’altres
entitats.
• Tenim al voltant de 150 usuari/es.
• Hem comprat menjar fresc per valor de 9.813€ al
barri i al comerç de proximitat.